Alla inlägg under maj 2008

Av Tränarn - 25 maj 2008 23:06

Om det musikaliska temat förra gången det begav i st hans backar var hårdrock  skriver jag nu det här passet lyssnandes till lite mjukare tongångar från en av min barndoms stora idoler, Kate Bush. Nu ska ju inte bloggen handla om musik utan om träning och idag om det pass som skall hållas den 27/5 på stans bästa soptipp. Samling 18.30 vid Mcdonalds norra fäladen(eventuella inköp görs med fördel efter passet). 20 min jogg och sightseeing på Norra Fäladen med omnejd, sen brakar det loss med 5 st intervaller där vi börjar med löpning på planmark för att slutlligen utmana gravitation, viljestyrka och laktattrösklar. Intervallerna springs på mellan 4.00-5.30 min och vi startar på ca 7.30-8.00 min. Malmöatleterna springer mao intervaller med samma längd och lika lång aktiv vila.


Och alla ni som bara springer, glöm inte bort att beach 2008 snart är här och att ett avslappnat frisim impar lika mycket som vilket sexpack som helst. Mao bör ni pallra er iväg till simpassen nu!


Av Tränarn - 19 maj 2008 12:34

Efter förra tisdagens fina pass hoppas jag naturligtvis på samma goda uppslutning i morgon. Ni som kommer dit kommer att få uppleva den glädje som bara ren och skär fartträning kan ge. För att undvika eventuella bieffekter börjar vi med 20-25 min lugn jogg där vi blandannat kommer att inspektera södra Lunds högsta punkt. Lite lätta tänjningar på detta och sen kör vi gång med följande pass

2(550 m hög fart, 1 min ståvila, 550 m hög fart, 1 min ståvila, 550 meter varav de första 350 meter går i max fart. Den avslutande biten går i lugn jogg. 15 sek vila på detta och sen en 900hundring i hyfsad fart,ca dubbel tid än för en 550 meters intervall. 2 minuter ståvila).

När vi är klara med detta kör vi 3-7x550 meter startid 2.30


När även dessa rundor lagts till handlingarna kan vi nöjt jogga ner och tänka på hur duktiga vi varit och att det är pass som dessa som gör att vi blir lite bättre, snabbare och förhoppningsvis gladare triathleter. Att det sen är nyttigt för det kardiovaskulära systemet, främjar utsläppet av diverse trevliga hormoner och signalsubstanser och på ett synnerligen effektivt sätt ökar bentätheten i skelettet är ju inte heller fel.

Så vad väntar ni på? Vi ses i parken/Tränarn

Av Tränarn - 13 maj 2008 22:31

Trots att flera från det "gamla gardet" saknades så var vi 14 personer i stadsparken denna sköna majkväll. Kul med så många nya ansikten som dessutom inte tvekade att ta i ordentligt på dagens rätt tuffa pass.

Den sista 900hundringen gjorde mig faktiskt lite rörd...


Jag ser redan fram mot nästa veckas pass som kommer vara kort och fort.


Vi ses i parken!!!

Av Tränarn - 13 maj 2008 22:25

Då var det dags för den organiserade cykelträningen att sätta igång! Jag kommer att köra ett cykelpass var fjärde vecka och ibland kommer det även att vara duathloninslag.

Nu på torsdag är det dock bara lite hederliga gamla 2-4 minuters intervaller som gäller.

Samling 18.30 vid bollhusets parkering i Lund. Vill man så kan man ansluta i Värpinge 18.35 Räkna med att passet tar mellan 75-90 minuter.


Så pumpa hojen , smörj kedjan och benen så är vi gång! Intervallbanan vi kör på hittar ni här, om ni vill kommer direkt dit. Start/Vila sker vid där den röda pilen markerar


Av Tränarn - 12 maj 2008 22:32

Om nu inte alla har sprungit av sig i det fantastiska majvädret får ni en utmärkt chans att göra det tisdag kväll i stadsparken(som nog hunnit hämta sig sen valborg)

18.30 vid mejeriet och sen kör vi gång .

15 min jogg på så lite stig som möjligt och efter det är det dags för ett okomplicerat pass med mängder av valfrihet.

Vi startar var fjärde minut med antingen ett varv på 550 meters banan eller 900 hundrametersbanan. Välj själv tempo och distans.

Enkelt va? Efter 10 varv eller om man så vill 40 minuter så är det bara att varva ner och sätta igång med stretch och dylikt.

Tänk så enkelt livet kan vara!


Av Tränarn - 12 maj 2008 12:38

Nästa vecka är det Sim KM á 750 m, kl 20.30 19/5 på Högevall drar det igång. Har ni inte redan anmält er så gör det till Ronald, eller på våra interna sidor.


Simpassen finns också på plats för veckan. 

Av Tränarn - 7 maj 2008 10:06

Vi är några stycken som ska springa genom Lund på lördag, efteranmälan är möjlig vid bollhuset på fredag och lördag, www.lundaloppet.se för mer info.

Meddela mig om ni ska springa och är intresserade av lite grillat efter loppet.

/Rikard

Av Tränarn - 4 maj 2008 21:51

Har tyvärr dubbelbokat mig nu på onsdag så jag måste ställa in det utlovade cykelpasset på onsdag. Torsdagen den 15/5 kör vi dock igång. Kl 18.30 samlas vi vid bollhusets parkering i lundför vidare färd mot Värpinge och vår intervallbana. Mer info kommer senare men pumpa hjulen, olja kedjan och sätt igång att raka benen redan nu.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards