Alla inlägg under augusti 2010

Av Tränarn - 31 augusti 2010 20:07

Hej!


Vi började igen på högevall i måndags, och jag och Elin är tillbaka på kanten! Jag hoppas många kommer på måndag, och de andra träningar!

Glöm inte att ta med fenorna, för vi kommer att fortsätta att göra teknikövningar med de.

För första hälften av säsongen tänkte jag köra träningar med olika tema som:

  • färill, rygg och bröst specials
  • vändträningar
  • videopass
  • och vi ska gå genom crawlen igen

Om ni har önskemål, berätta gärna för mig eller Elin!


Pass för onsdag och lördag hittar ni via länken nedan:


Simpass vecka 35


Vi ses på måndag!


Ronald

Av Tränarn - 31 augusti 2010 12:13

En härlig dag än så länge och den kommer inte bli sämre av ett hälsosamt stycke aerob träning i stadsparken

17.30 drar vi igång

15 min uppvärmningsjogg

1800 meter(alt 1450 meter) i tänkt halv marafart( som oftast brukar vara 5-10%långsammare än milfart)

6x550 meter rätt fort, start 3 minuter

1800 meter enligt ovan


Jag hoppas jag hinner vara med på hela passet(dagismöte kl 19.00), annars så får ni fullfölja det sjäva.


Jag har tidigare aviserat om ett utskick angående höstträning och det jobbs på det så hav förtröstan. Löpträningen kommer dock att läggas upp mot Bromölla halv marathon(alt marathon eller 10 k) som går den 14/11. Vi kommer att springa en hel del korta intervaller i hög fart samt längre intervaller i halv marathonfart

Efter detta lopp så drar vi ned på tempot och kommer att fokusera mer på löpstyrka, löpteknik samt distansträning. Förhoppningsvis kommer vi också kunna springa en del i St Hans backar. I början av februari  börjar vi på nytt med lite kortare och lättare intervaller varvat med längre tempointervaller och någongång kring april kommer det att återigen börja svida ordentligt i ben och luftrör.

Så nu vet ni vad ni har framför er!

Min förhoppning är också att så många som möjligt av er försöker tävla i de mindre löplopp som finns nu under hösten. Det är ett bra sätt att förlänga säsongen lite vilket också gör att man inte drar igång med träningen inför 2011 alltför tidigt med toppform i mars och apati inför träning i juni som följd.


Men mer om det senare på mailen

Ses ikväll/
Kristian

Av Tränarn - 24 augusti 2010 11:23

Stadsparken 17.30

Vi börjar med 20 min uppvärmning inklusive tre stycken stegringslopp i backe

Efter det blir det 4x(900 m fart 2 start 4.30+550 m fart 4-5) start på 9 minuter

1500 m nedjogg och sen hem


En utförligare beskrivning över höstens tänkta träningsupplägg kommer inom kort på mailen till klubbens medlemmar

Men vi ses väl i kväll?`

Påminner också om att den Danska trisäsongen fortfarande är i gång, Och den svenska också förstås, försök hitta ett lopp till att köra innan ni ställer in tävlingsgrejerna i garderoben!

Av Tränarn - 16 augusti 2010 07:29

Ok, nu blir det väl uppror men morgondagens pass kommer att börja 17.30 istället för som tidigare 19.00 jag kan tänka mig att byta tid igen men då måste någon anställa en barnflicka( barnpojke går bra också, här skall vi inte vara så normativa) åt oss och i väntan på detta så kör vi igång kl 17.30 fördelen som jag ser med den här tiden är att man kan dra direkt från skola/jobb och kanske komma hem till färdig middag?

Nåväl, imorgon kör vi 20 min jogg följt av

4x550 meter sista 150 fort! start 3 min

4x1200 start 6 min. första 1200 hundringen enligt följande 300 lugnt, 300 fort, 300 lugnt, 300 hårt. Andra 1200hundringen i jämnt tempo (fart 3), tredje 1200 hundringen som nummer 1 och fjärde som nummer två.

10 min nedjogg på det och sen hem!

ses i morgon/
Kristian


Av Tränarn - 10 augusti 2010 14:54

Tjena, även idag lyser jag med min frånvaro då en ny Hallsten kollade fram förra veckan och familjen mao kräver att jag håller mig hemma och sköter läggning mm. Min plan är dock att fortsätta coacha men kanske att vi får förändra tiderna lite så att detpassar med läggning osv. Nog om detta nu

Ni som träffas i parken kör 20 min jogg

4x550 meter i gradvis snabbare tempo ( inom varje intervall mao). 1 minut vila mellan varje blir kanon.

efter det är det 4x900 start 6 minuter i fart 4-5. det kommer att kännas!

nedjogg 10 min sn hem och fötterna i högläge!



Av Tränarn - 8 augusti 2010 19:57

Hej!


Jag är bortrest kommande tiden, och ni kan hitta pass för onsdagerna nedan:


Simpass vecka 32

Simpass vecka 33

Simpass vecka 34


Lycka till!


Ronald

Av Tränarn - 3 augusti 2010 19:57

Hej!


Passet för imorgon hittar ni här:


Simpass vecka 31


Glöm inte att skriva ut!


Lycka till!


Ronald

Ovido - Quiz & Flashcards