Alla inlägg under januari 2010

Av Tränarn - 31 januari 2010 11:55

Hej!


Imorgon är det dags att njuta av vatten i flytande form igen! :-) Elin tar hand om passet, så det kommer att funka!


Pass for onsdag och lördag:


Simpass vecka 5


Måndag 8 februari tar jag med undervatten kameran igen. Det blir ett bra tillfälle för att förbättra simtekniken. Ni som dyker upp får feedback den 15e februari.


Hälsningar,


Ronald

Av Tränarn - 26 januari 2010 13:01

Min tid för bloggande är knapp så dagens pass blir repris på föregående veckas. Tempot är dock lugnare idag med tanke på att kylan verkligen slagit klorna i Lund.

Ses i kväll/
Kristian

Av Tränarn - 24 januari 2010 09:33

Hej klubben!


Hoppas ni är lika många som förra veckan. Det blir ett medelhård pass imorgon.


Träningar för onsdag och lördag hittar ni nedan:


Simpass vecka 4


Vi ses imorgon!


Ronald

Av Tränarn - 19 januari 2010 10:24

Vi samlas som vanligt kl 18.30 i Stadsparken. På grund av det rådande isläget i parken springer vi upp till hardeberga spåret och kör där. Vi springer 4x 8 minuter med starttid 10 minuter. Intervallerna går till på följande sätt, 4 minuter ut, vänd och tillbaks till startplatsen.

Nu till något helt annat, den 4 februari kl 19.00 på studentskegården i Lund (se länk nedan) kommer jag att hålla ett föredrag/forum för träning och tävling på långdistans. Maila mig för anmälan.

Kvällen är dock bara öppen för medlemmar i triathlon syd. Men det går det ju att bli!

Ses i kväll/Kristian

http://maps.google.se/maps?sourceid=navclient&rlz=1T4HPEA_enSE311SE311&um=1&ie=UTF-8&q=studentskeg%C3%A5rden+lund&fb=1&gl=se&hq=studentskeg%C3%A5rden&hnear=lund&cid=0,0,1228048498608742931&ei=bnxVS5K9LY34-Qbd78zeCA&sa=X&oi=local_result&ct=image&resnum=1&ved=0CAoQnwIwAA

Av Tränarn - 17 januari 2010 09:37

Hej klubben!


Det var länge sen jag stod på kanten av Högevall, och jag ser fram emot att plåga er igen!


Passen för onsdag och lördag hittar ni här.


Simpass vecka 3


Vi ses imorgon!


Ronald




Av Tränarn - 12 januari 2010 14:14

Som tur är så jag idag tillbaks i mitt rätta element, dvs som löptränare.

stadsparken är dock inte speciellt samarbetsvillig så vi kommer att springa ett distanspass på ca 12-13 km i ca 5 min/km tempo. Om man vill såkan man få avsluta passet i högre tempo. Vi samlas som vanligt 18.30


Ses i kväll/
Kristian

Av Tränarn - 4 januari 2010 14:30

Då var det dagd igen! Jag räknar med ett rekordantal till morgondagen pass trots att jag vare sig kan locka med pizza, bad eller öl efteråt!


Efter att ha inspekterat stadsparkenidag ser jag att den inte är lämplig för intervaller. Morgondagens pass kommer därför att bli ett distanspass med inlagda styrkeövningar. Den sista biten(ca 2-3 km kommer) det att vra fri fart på för er som vill blåsa ur systemet!

Sammanlagd tid på passet bör bli ca 75-80 minuter varav ca 60-65 minuter löpning.


Då ses vi i morgon kl 18.30

Och jag vill även passa på att pusha för en länk som Erik G skickade till mig


http://www.gax100.info.se


Har inte julmaten gått bort tills den 30 januari är detta ett bra sätt!

Ovido - Quiz & Flashcards