Alla inlägg under april 2009

Av Tränarn - 30 april 2009 09:44

Hej,

För er som kommer till simträningen på måndag: jag ska ger en liten
simteknik (crawl) 'föreläsning'. Om är du intresserad jag ska BÖRJA
kl. 20.15 Jag ska använda vittavlan (whiteboard?) i hörnet av stora
bassängen.

Efter det är det simträning som vanligt... med extra fokus på teknik förstås :-)

Hälsningar,

Ronald

Av Tränarn - 28 april 2009 09:42

med två veckor kvar till lundaloppet drar vi igång den sista överväxeln med ett gäng snabba intervaller. Vi börjar dock med15-20 min jogg för att efter detta köra följande pass

1800 meter i miltempo+10 sek per km. ståvila med stretch 5 minuter sen

5-8x550 meter(lilla varvet).

Bra tryck på intervallerna. vila mellan 15-90 sek. Jag förklarar och berättar hur vilan på dessa intervaller kan och bör individualiseras utefter varje enskild löpares behov och mål.

efter det kör vi 1800 meter igen och försöker hålla samma tempo som på den första 1800hundringen

sen är det hem till stretch och vila.

Ses i kväll!


Av Tränarn - 27 april 2009 13:20

Simpassen för denna vecka finns att hitta här.

Av Tränarn - 16 april 2009 11:36

Tidigt ute nu men jag fortfarande full av beundran av löpningen som visades upp på passet i tisdags. Ni har alla gjort stora framsteg och med er inställning kommer ni säkert fortsätta att göra det. Mycket bra!

På tisdag blir det återigen ett tufft pass som dock inte utmanar intellektet speciellt mycket.

Uppvärming 15 min jogg

Sen...

11x900 meter. 900 hundringarna springs i tänkt milfart(realistisk tack!). Startiden ligger på mellan 4 och 5 min. (30-60 sek vila).

När man är klar med sina intervaller agerar man hare åt de som har kvar intervaller.


Ses nästa vecka!

Av Tränarn - 14 april 2009 21:15

Vi som är simtränare ska försöka ta oss i kragen och se till att det finns simpass på bloggen med, så här kommer veckans dos:

http://spreadsheets.google.com/pub?key=pjZXj8gSJJIw471BvBB_zcQ


Av Tränarn - 14 april 2009 09:23

Idag så firar vi vårens ankomst genom att trissa upp farten lite jämfört med vårens tidigare träning.

Uppvärmning 20 min jogg+1800 meter i tänkt milfart+10sek per km. Vill jag springa milen på 40 minuter skall alltså 900 meters varvet gå på 3.46

Väl färdig joggar man och möter den sista löparen och springer med den till startplatsen.


Sen blir det fart

3-4x900 meter där varje 900hundring är uppdelad i tre sektioner. startid 1.30-1.45 efter de två första och 5/6 minuter start efter varje avslutat varv.


När detta är avklarat kör man igång med 1800 meters intervallen som inledde passet.

Efter detta så kör vi gemensam nedjogg för de som vill.


Ses i kväll/Coach

Av Tränarn - 7 april 2009 11:09

18.30 kör vi igång och det är samma upplägg som föregående veckor.

Så enkelt, så bra!

 Ses i kväll/
Kristian

Ovido - Quiz & Flashcards