Alla inlägg under februari 2011

Av Tränarn - 24 februari 2011 07:21

samling 17.30

efter 30 minuters uppvärmning kör vi 10(1 min@z5+2 min jogg)

nedlöpning 10-15 min zon 1-2



ses i kväll/
Kristian

Av Tränarn - 23 februari 2011 09:45

Hej!


Pass för onsdag och lördag hittar ni nedan.


Simpass vecka 8


Lycka till och vi ses på måndag!


Ronald

Av Tränarn - 17 februari 2011 10:09

Tjena

Jag kan inte vara på plats i kväll men hoppas att ni ändå kommer dit och tar ut er tillsammans.

17.30 start, 25 min uppvärmning

sen blir det 3x10 min i z4. hardebergaspåret är att rekommendera!


Så ses vi nästa vecka, då är det speed som gäller/
Kristian

Av Tränarn - 15 februari 2011 20:55

Hej!


Ni kan hitta simpass för onsdag och lördag nedan:


Simpass vecka 7


Jag har gjort ett antal ändringar på passen. Jag har tagit bort kollomnen med "längre" passet, och dett kortare passet har blir riktigt kortare (400-500 m) än "standard" passet från nu och med.


Glöm inte fenorna, och lycka till!


Ronald

Av Tränarn - 10 februari 2011 08:56

17.30 ses vi i parken för en god stunds löpning

25 min uppvärmning och sen blir det 4x8 minuter starttid 10 min.

nedjogg på det och sen var det klart!


Ses i kväll/
Kristian

Av Tränarn - 8 februari 2011 20:03

Hej!


Ni hittar pass för onsdag och lördag nedan. Glöm inte att skriva ut passen och övningarna, för vi ska simma en hel del övningar med fenor.


Fenorna ger dig ett bättre vattenläge för att dett är lättare att hålla benen plant med vattenyte. Fenorna gör också att bensparken ger mer framdrivning, som gör dett lättare att fokussera på tekniken av armtaget.


Simpass vecka 6


Lycka till!


Ronald

Av Tränarn - 3 februari 2011 10:06

Tjena

Vi ses i parken och beger oss sen via kringelkrok vägar till hardebergaspåret där vi kör 3x9 minuter med starttid 11 minuter

sen tillbaks till parken.


Tiden vi samlas är 17.30


Ses i kväll/
Kristian

Av Tränarn - 1 februari 2011 20:07

Hej!


Hoppas ni har återhämtad er efter fjärilspasset igår. Ni kan utveckla fjärilskunskapen ännu mer imorgon och på lördag.


Bara för att påminna er:

  • fjäril är jättebra för coordinationen
  • fjäril är ett bra sätt att träna muskler man inte använder med crawl
  • fjäril är bra för bålstryrka
  • Äfter en längd fjärill kommer crawl att känna lätt

Simpass vecka 5


Lycka till!


Ronald

Ovido - Quiz & Flashcards