Alla inlägg under juni 2011

Av Tränarn - 30 juni 2011 08:30

Tjena

Även idag sviker jag er men från och med nästa vecka kommer jag vara mer frekvent på plats

Idag är det 30 min uppvärmning som gäller och efter det 5x1800 meter(två varv i stadsparken) fart3-4 och ca 2 min vila mellan varje intervall. och anmäl er nu som funktionärer till sövde!

Av Tränarn - 28 juni 2011 09:58

Hej,


Förlåt att jag inte kom till simträningen igår. Jag cycklade från Dalby till Källbybadet och fick en punktering... Jag han inte längre att komma till träningen.


Men ni klarade nog att fixa träningen själv :-)


Hälsningar,


Ronald

Av Tränarn - 27 juni 2011 14:35

Hej!


Jag kommer till Källbybadet ikväll!


Vi ses!


Ronald

Av Tränarn - 20 juni 2011 22:19

Tjena

Tidigt inlägg här men då jag beger mig ut på resor de närmaste två veckorna gör jag såhär.Min förhoppning är att ni samlas i parken och kör på trots att jag inte är där. Det är vid den här tiden på året som det är bra med lite sällskap för att fverkligen få upp speeden på intervallerna till skillnad från i januari då gruppen kanskle mer får vara en motivation för att ta sig utanför dörren. Om ni tänker komma så posta gärna ett inlägg på klubbens gästbok och maila eller ring gärna ihop er så att det blir ett bra gäng.

Torsdagens pass är hursomhelst, 30 min uppvärmning, börja lugnt och tryck på lite mot slutet. efter det är det antingen 8x900 start 5 min eller 10x900 start 4 min. fart z3-4. Ni som har en Ironman som nästa måltävling kör helst 10 stycken(sålänge ni kan få en vila på minst 15 sek) ni som har en kortare måltävling kör 8 stycken.

Lycka till och kör hårt, jag har folk på plats som ser till att ni sköter er:)




Av Tränarn - 20 juni 2011 10:20

Hej!


Jag kan tyvärr inte heller komma ikväll, så ni kan hitta passet nedan.


Glöm inte (att skriva ut) och ta med passet, medlemskortet och fenorna!


Simpass vecka 25


Lycka till och vi ses senare!


Ronald

Av Tränarn - 16 juni 2011 08:22

Tjena

Vi ses som vanligt kl 17.30 i stadsparken

uppvärmning i 25-30 min. efter det kör vi en lång rackare på 35 minuter på hardebergaspåret. i denna intervall lägger vi in 6 stycken tempoökningar. vi kör tre lyktstolpar sen tillbaks till normalt intervallltempo. 

Man kan ju även ana att de sista 500 m kommer vara en ordentlig fartökning...

Nedjogg på det och sen är det klart!

Av Tränarn - 13 juni 2011 10:30

Hej!


Ikväll är första träningen på Källbybadet. Jag kan tyvärr inte komma, så ni kan hitta passet nedan.


Glöm inte (att skriva ut) och ta med medlemskortet och fenorna!


Simpass vecka 24


Lycka till och vi ses senare!


Ronald

Av Tränarn - 7 juni 2011 19:32

Jag kommer dessvärre inte att vara med på torsdagens pass men hoppas ändå att ni dyker upp och pushar varandra till stordåd. passet jag tänkt mig är en klassisk stege

20 min, 15 min, 10 min och 5 min på hardebergaspåret. 15-20 min uppvärmning innan och en fin avslutning efteråt så kan alla vara nöjda.


Ses nästa vecka iaf.

Hälsningar/Kristian

Ovido - Quiz & Flashcards