Alla inlägg under september 2011

Av Tränarn - 21 september 2011 22:10

Vi samlas kl 18.00 i stadsparken för ett schysst pass

vi tar en 25-30 min uppvärmning i långsamt tempo. Jag springer ofta för snabbt på uppvärmningen men imorgon lovar jag att det skall vara uppvärmningen och inte ett tempopass för alla på plats!

efter det springer vi 10x550-900 m. Starttid 4 min

Springa de korta intervallerna, spring de långa eller växla bäst du vill. Efter de 10 "obligatoriska" så drar jag av 5-6 st till om någon vill göra mig sällskap!

Ses i morgon och kom ihåg att kompisar mm är välkomna. Ju fler ju bättre!

Anders kammenhed la för övrigt in en bra artikel på vår facebooksida. Kolla gärna in den.


Av Tränarn - 21 september 2011 16:04

Hej!


Ni kan hitta simpass för idag nedan.


Glöm inte att (skriva ut och) ta med passet, medlemskortet och fenorna!


Simpass vecka 38


Lycka till!


Ronald

Av Tränarn - 14 september 2011 22:58

Vi träffas i parken kl 18.00 för 25 min uppvärming följt av 3x900 starttid 5 min

Efter det springer vi 6x300 start 2 min. sen blir det 2x900 start 5 min följt av 3x300 start 2 min. Valfri avjogg på det!

Ses i morgon

Av Tränarn - 14 september 2011 15:49

Hej!


Som ni har kanske läst på email ska jag sluta som tränare. Det har varit jätte roligt att vara ert simmtränare! Det var kul att många kom till simmträningen. Det var också kul att många utvecklade sig mycket under senaste åren. Men, min disputation närmar sig och det känns som jag behöver min energi nu till disputationen.


Men, jag vill inte sluta utan att säga "hejdå", därför vill jag hålla en avskedsträning på Delphinen den 1 oktober, kl. 10-11. Om ni har önskemål, övningar, intervaller, etc, hör gärna av dig. 


Jag hinner tyvärr inte komma till träningar innan den 1 oktober. Jag är bortrest och när jag är inte bortrest har jag mycket undervisning...


Ni kan hitta pass för igdag och lördag här:

Simpass vecka 37



Hälsningar,


Ronald

Av Tränarn - 7 september 2011 18:30

Hej

Nu är det dags för ett öppet KM i löpning.

Vi möts kl 18.00 vid stadsparken och tar oss gemensamt(springandes eller cyklandes för de som vill)  till startplatsen. Sen är det fem km i full fart som gäller.


Bra va?

Ses i morgon

Ovido - Quiz & Flashcards