Alla inlägg under december 2009

Av Tränarn - 29 december 2009 11:02

Hej,


Vi upptäckte igår, "den hårda vägen", att vi hade ingen simtimmar hos högevall kvar detta året.

Första träningen på högevall blir måndag 11 januari.


Gott nytt år,


Ronald


Av Tränarn - 27 december 2009 09:44

Hej,


Högevall är öppet imorgon, så jag står på kanten igen för sista passet av 2009! Passen för resten av veckan hittar ni här:


Simpass vecka 53


De 2 måndagerna efter är jag bortrest, men jag försöker att får en ersättare. Jag är tilbaka den 18:e januari. Passen for vecka 1 och 2 hittar ni här:


Simpass vecka 1


Simpass vecka 2


Vi ses imorgon, eller gott nytt år!


Ronald

Av Tränarn - 23 december 2009 11:24

Hej,


Pass för idag och lordag hittar ni här:


Simpass vecka 52


Högevall är öppet på måndag, så ni som är kvar i Lund är vällkomna att träna bort julmaten ;-) . Jag är plats atminståne...


Gott jul!


Ronald

Av Tränarn - 13 december 2009 16:25

Hej,


Året tar slut snart så det är dags att sparka liten hårdare   ... därför har vi fokus på bensparken imorgon, på högevall.


Träningarna för onsdag och lördag hittar ni här:


Simpass vecka 51


Vi ses imorgon!


Ronald

Av Tränarn - 12 december 2009 20:52

Hej på er
Lagom i julstressen kommer jag med ytterligare en härlig aktivitet
 Tisdagen den 15/12 kör vi avslutning för årets träningar i stadsparken. vi startar kl 18.00 och det är inte för att vi skall kunna springa mer utanför att vi även skall hinna med och besöka högevallsbadet för lite bad, bastu och hopptorn. Inga hårda 200hundringar iaf... Efter det går vi ut och äter en bit eller bara dricker något gott.. För att jag skall kunna boka bord på någon av Lunds restuaranger så är det bra om ni anmäler er till mig så snabbt som möjligt.
Tidsschema för kvällen är
18.00-19.15 löpning
19.30-20.30 Högevall
20.45-? utgång
 
Vill man bara komma och äta eller bada så är det naturligtvis ok.
Jag tänker mig att vi turas om att vakta ombyteskläder så ni slipper fundera på denna detalj.
 
kanske bör det poängteras att allt sker till självkostnad den här kvällen. inträdet till Högevall går på ca 50 kr.
 
Frågor?
Maila!
Hänga på?
Maila!
 
Ses på tisdag/

Av Tränarn - 8 december 2009 10:43

Är det inte det ena så är det det andra...

Min son har åkt på en förfärlig förkylning och detta sätter käppar i hjulet för min närvaro på dagens pass. Nästa vecka skall jag dock komma vad som än händer(famous last word...)

Hursomhelst, ni tappra själar som tar er till parken idag få jogga upp i 20 minuter för att efter detta köra ett pass bestående av 6-8X900 meter. Starttid är 4-5 minuter(4 om du springer 8 och 5 om du springer 6 intervaller)

varje intervall skall gå ca 5 sek snabbare än den föregående.

Så nu blir det både att räkna och springa!

Nästa vecka är det avslutning,

Start då kl 18.00 för att hinna med bad, mat och öl!

mer info kommer även på mailen. får du inte mail så kontakta mig.


trevlig kväll/
Kristian

Av Tränarn - 1 december 2009 09:22

Ah, det här var inget vidare.

jag går hemma och kraxar och får därför ställa in första passet för mig själv på hur lång tid som helst.

Men ni springer väl ändå?

Samling i parken 18.30 lugn jogg 20-25 minuter och sen blir det

4x6 minuter, start 8 minuter för att avsluta med en 12 minuters i samma tempo som föregående intervaller. 12 minutersintervallen bör kännas rätt seg på slutet annars är det jämn fin fart som gäller

ses nästa vecka/
Kristian

Ovido - Quiz & Flashcards