Alla inlägg under november 2008

Av Tränarn - 25 november 2008 09:05

Vi samlas som vanligt i parken för lite sköna intervaller. Jag kommer nog att inte hinna dit till halv sju så om ni börjar jogga på det stora varvet runt högevallsbadet så möter jag upp vid startplatsen för lite styrkeövningar.


Intervallerna är sedan 4x1450-1800 meter med starttid 8 minuter. Dvs 1 långt varv följt av 1 kort alternativt 1 långt. Första varvet lite långsammare än det avslutande.

Vi drar sen av en lugn nedjoggning på 10-15 minuter.


ps

Om vädret inte och framförallt underlaget inte är med oss så får vi göra något annat, kanske bara en lugn jogg runt Lund?

Av Tränarn - 18 november 2008 09:11

Tv 4 sport har mitt i allt pokerlirande, alfapetspel och mer eller mindre märkliga våldssporter bestämt sig för att visa lite från världscupen i triathlon. Bra producerat och klart sevärt! Sändningstiderna är ju inte de bästa, 10.55-12.00 men det kanske man inte ska gnälla över...

Av Tränarn - 18 november 2008 09:04

vi ses i stdsparken för uppvärmning, styrkeövningar och följande intervaller

4x3 min med 1 minut vila, 4x2 min med 1 minut vila och avslutningsvis 4x1 minut med 1 minut vila. Vilan är ståvila! Efter sista intervallen tar du sikte på var på 900metersslingan du befinner dig och hur många varv du sprungit. Detta kommer vi att använda på framtida pass. farten bör vara ansträngande men inte så att du är helt förstörd efter sista intervallen.


Vi ses!

Av Tränarn - 11 november 2008 07:23

Stadsparken 18.30

Under gårdagens simövningar var det en massiv anstormning av gamla och nya sydare. Jag hoppas att dagens övningar kan locka till sig minst lika många atleter! Vi kickar igång med 15 min jogg följt av 5 minuter med några styrke och löpskoleövningar.

sen blir det en fallande löpstege med första intervallen 7 min, andra 6 minuter osv. 2 min vila på de ftre första och 1 minut på de avslutande 4 lite kortare intervallerna. gemensam nedjogg 900 meter och sen blir det nog och åka hem för att skrapa bort lera från kläder och skor!

Ses i kväll!

Av Tränarn - 4 november 2008 09:04

samling 18.30 vid startplatsen 15-20 min jogg följt av några lätta styrkeövningar(utfallssteg och spänsthopp)

Efter detta fortsätter vi med 8x3 min med en minut vila förrutom efter den fjärde intervallen där vi tar tre minuter. Farten bör vara hyfsat hög undantaget på den fjärde och åttonde intervallen då den skall gå på nästan max. Vilan är stillastående men kan också utnyttjas till att gå lite i "förväg" och på så sätt slippa hamna på efterkälken hela tiden.

Efter att intervallerna är klara joggar vi tillbaks till startpaltsen(närmaste vägen) och tar ett gemensamt varv på 900 metersbanan.

Då så, ses i kväll!

Ovido - Quiz & Flashcards