Alla inlägg den 26 juli 2009

Av Tränarn - 26 juli 2009 23:31

I kväll är jag tillbaks i Stadsparken och hoppas att även ett flertal andra är det. Nästa vecka är jag återigen på vift men sen skall det vara som vanligt hoppas jag.

Kvällens pass består av följande delar

20 min jogguppvärmning

1800 meter med 300 meter fort, 300 meter långsamt osv. När man sprungit klart sina två varv blir joggar man och möter den som är sist ute på "banan" och springer tillbaks med den.

Efter denna orgie i rättvisa blir det 4x1200 meter hårt med 2-3 min ståvila/stretch. Bra fart att hålla är tänkt fart på en fem kms tävling. Tänker du springa på en femma på 20 minuter bör intervallerna gå på ca 4.40-4.50(4.48 om man skall vara riktigt noggrann...)

Efter det nedjogg och hem!

Ses i parken!

Av Tränarn - 26 juli 2009 23:31

I kväll är jag tillbaks i Stadsparken och hoppas att även ett flertal andra är det. Nästa vecka är jag återigen på vift men sen skall det vara som vanligt hoppas jag.

Kvällens pass består av följande delar

20 min jogguppvärmning

1800 meter med 300 meter fort, 300 meter långsamt osv. När man sprungit klart sina två varv blir joggar man och möter den som är sist ute på "banan" och springer tillbaks med den.

Efter denna orgie i rättvisa blir det 4x1200 meter hårt med 2-3 min ståvila/stretch. Bra fart att hålla är tänkt fart på en fem kms tävling. Tänker du springa på en femma på 20 minuter bör intervallerna gå på ca 4.40-4.50(4.48 om man skall vara riktigt noggrann...)

Efter det nedjogg och hem!

Ses i parken!

Ovido - Quiz & Flashcards