Alla inlägg den 7 april 2008

8/4

Av Tränarn - 7 april 2008 21:18

Först och främst vill jag bara jubla över att sverige äntligen fått en triathlet i yttersta världseliten. Lisa Norden leder den totala värlsdcupen och hon gör det mycket tack vare att hon kört många och tuffa intervallpass i både löpning och cykling. Jag kan inte utlova en "Norden effekt" men hög puls och lite blodsmak förgyller ju vilken tisdag som helst och imorgon skall det bli lite av den varan!

Uppvärmingen är en lång(nåja, 20 min)jogg där vi turas om att bestämma fart och riktning. Efter det blir det 5x5 min i fart 4. Vi springer fort i 5 min( så ta med klocka) Efter det lätt jogg närmsta vägen till startplatsen och start gemensam start på 8 min.

Lätt som en plätt va? Målet är att varje intervall skall vara lika lång som den föregående så inga tokrusningar nu!

Ses i morgon! 

Ovido - Quiz & Flashcards